FM Mattsson levererar duschblandare till Sydpolen

Även Sydpolen behöver duschblandare. Dock kräver geografin kvalitet och funktion som går att lita på även i de mest hårda och extrema förhållanden. Sådana blandare levereras av svenska tillverkaren FM Mattsson.

Förhållandena på Sydpolen är hårda, vilket ställer höga krav på de produkter och det material som används där. Tillsammans med den brittiska samarbetspartnern Challis levereras svensktillverkade blandare till British Antarctic Survey (BAS), som verkar på Sydpolen. När det var dags att utrusta anläggningen med blandare, var FM Mattssons det självklara valet. Avgörande var tillförlitligheten och den höga kvaliteten.

Det här är verkligen vår sydligaste marknad! Det är både spännande och roligt att se hur våra produkter, och deras många smarta funktioner, hela tiden kommer till användning i olika – ibland oväntade – sammanhang. Samtidigt vet vi att en styrka med våra blandare är just pålitligheten, att de går att lita på i alla lägen. Även i den typ av extrema miljöer som det handlar om på Sydpolen, säger Malou Carlsson, marknadschef på FM Mattsson Mora Group.

Förutom tillförlitligheten är även den enkla installationen och underhållet en avgörande faktor. Produkterna är enkla för rörmokare att arbeta med och FM Mattsson är kända för sin goda tillgänglighet och service

Läs mer om de olika funktioner som finns hos blandare från FM Mattsson:

www.fmmattsson.com/sv/kunskapsbanken/garantier-och-funktioner/

För mer information vänligen kontakta:

Malou Carlsson, marknadschef Sverige, malou.carlsson@fmm-mora.com,