FM Mattsson Mora Group sätter vatten på agendan i Almedalen

När årets Almedalsveck inleds finns FM Mattsson Mora Group på plats för att sätta vatten på agendan. Fokus ligger på hur vi kan minska användningen av vatten – främst genom att börja ställa krav på byggen. ”Det borde vara självklart för varje byggare och fastighetsägare att vilja spara vatten och energi, spara på miljön och på köpet spara pengar”, menar företagets affärsutvecklare Frank Rälg.

På söndag drar årets Almedalsvecka igång och FM Mattsson Mora Group finns på plats för att sätta vatten på agendan. Fokus ligger på hur vi kan minska och effektivisera användningen av vatten – främst genom att bygga smartare och börja ställa krav på byggen. ”Det borde vara självklart för varje byggare och fastighetsägare att vilja spara vatten och energi, spara på miljön och på köpet spara pengar”, menar företagets affärsutvecklare Frank Rälg.

FM Mattsson Mora Group finns på plats i Almedalen för att driva frågor kring vatten ur ett besparings- och hållbarhetsperspektiv. Huvudpunkten är deltagandet i Mötesplats Fastighetsfokus, Vatten & Energi, som anordnas av VVS-Fabrikanternas Råd. Frank Rälg, affärsutvecklare på FM Mattsson Mora Group, leder seminariet ”Hur bygger vi för bästa möjliga vattenanvändning?”. Tillsammans med Kenneth M Persson, forskningschef på Sydvatten/ LTH och Peter Helander, riksdagsledamot för Centerpartiet, diskuteras hur vi kan optimera, effektivisera och göra skillnad för vattenanvändningen i samband med att vi bygger hus och fastigheter.

Själva tekniken som gör att vi reducerar vår energianvändning, spara vatten och minska vårt klimatavtryck finns redan. Den har vi på FM Mattsson, Mora Armatur och Damixa haft som självklar standard sedan länge. Nu är den stora frågan varför inte den här typen av produkter är ett krav vid nyproduktion eller renovering av fastigheter. Det borde vara självklart för varje byggare och fastighetsägare att vilja spara vatten och energi, spara på miljön och på köpet spara pengar. Där kommer jag att argumentera och jobba för införandet av ett sådant krav på energibesparande produkter, säger Frank Rälg, affärsutvecklare på FM Mattsson Mora Group.

Samtalet ”Hur bygger vi för bästa möjliga vattenanvändning?” hålls onsdag 4 juli kl. 13.00-13.30, hos VVS-Fabrikanterna på Strandvägen, plats H531. Evenemangsinfo: http://program.almedalsveckan.info/event/user-view/51911

Mer information om FM Mattsson Mora Groups hållbarhetsarbete:
www.vattenmedomtanke.se

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Frank Rälg, affärsutvecklare, 0250-59 64 21
frank.ralg@fmm-mora.com