FM Mattsson Mora Group stöttar diakonin i Mora och Barncancerfonden inför jul

Det är ett väldigt speciellt år i år och för de flesta är inget sig likt, mycket har fått ställas in eller planeras om. Nu när julen närmar sig går tankar mycket till dem som behöver ett extra stöd i dessa utmanande tider. Därför har FM Mattsson Mora Group valt att omfördela pengarna som skulle gå till jullunch för personalen och i stället valt att skänka 50 000 kronor till diakonin i Mora och 50

Det är FM Mattsson Mora Groups anställda som har röstat fram vilket ändamål som årets julgåva skulle gå till. Önskemålet från medarbetarna var att pengarna skulle stötta både lokala och nationella organisationer. De flesta rösterna föll på diakonin i Mora och Barncancerfonden och därför valdes gåvan på 100 000 att delas mellan dessa organisationer.

– Det är med en varm hand som vi lämnar över dessa gåvor och vi hoppas att det kan sprida lite glädje nu i jul. Extra roligt känns det att i år skänka pengarna till diakonin i Mora och Barncancerfonden då vi ser att deras arbete gör en stor skillnad.,säger Lisa Sundman Maripuu, HR-manager på FM Mattsson Mora Group.