FM Mattsson Mora Groups aktie uppgraderas till Nordic Mid Cap på Stockholmsbörsen

Från den 3 januari uppgraderas FM Mattsson Mora Groups aktie till Nordic Mid Cap, segmentet för bolag med ett marknadsvärde på mellan 150 miljoner och 1 miljard Euro. "Mycket roligt och inspirerande att ett företag med produkter som finns i alla svenskars hus och hem också har en tydlig plats på Stockholmsbörsen", säger Fredrik Skarp, vd.

FM Mattsson Mora Group har haft en stark utveckling det senaste året och därför uppgraderas nu aktien. Bolaget har tillhört Nordic Small Cap sedan börsintroduktionen 2017 men efter Nasdaqs årliga granskning, som baseras på det nordiska segmentets marknadsvärde i november 2021, uppgraderas FM Mattsson Mora Group till Nordic Mid Cap från och med den 3 januari 2022. Till segmentet Mid Cap hör bolag som har ett marknadsvärde på mellan 150 miljoner och 1 miljard Euro.

— Det är så klart jätteroligt och en bekräftelse på att vi har ett stort förtroende och stora förväntningar från våra ägare. Vi har under det senaste året haft en kraftig tillströmning av nya ägare, säger Fredrik Skarp.

FM Mattsson Mora Group har de senaste åren gjort flera lyckade förvärv, vilka bidragit med en ökad internationalisering i koncernen. Samtidigt har man gjort kontinuerliga förbättringar i den befintliga verksamheten.

— Steget till Mid Cap är ett kvitto på den fina utveckling vi haft i vår verksamhet under en längre tid. Det är mycket roligt och inspirerande att ett företag med produkter som finns i alla svenskars hus och hem, och som används från morgon till kväll varje dag, också har en tydlig plats på Stockholmsbörsen, säger Fredrik Skarp.