Med mottot att göra kranar för alla forsätter svenska FM Mattsson att utveckla sina produkter. Flera produkter ur företagets 9000E-serie fick nyligen godkänt av Reumatikerförbundet.

FM Mattssons 9000E-serie är en vidareutveckling av företagets storsäljare 9000, Sveriges mest sålda kranserie. Serien är miljöanpassad och märkt med FM Mattssons egen miljö- och klimatmärkning ECOSAFE®.

9000E-serien är inte bara miljövänlig och energisnål, utan även anpassad för alla användare. Detta bekräftades nyligen då flera av produkter ur serien; duschblandaren, köksblandaren, badkarsblandaren och tvättställsblandaren godkändes av Reumatikerförbundet. Det är Unicum – Nordisk Design för Allacenter som genomfört testerna. Samtliga produkters hanteringsmoment är testade och bedömda av personer med nedsatt handfunktion.

– Vi är glada och stolta över att få det här godkännandet av Reumatikerförbundet
och det visar att vi ligger i framkant när det gäller att göra kranar för alla, säger Benny Hansson, produktansvarig.

De godkända produkterna ur 9000E-serien visar att form och funktion kan gå hand i hand. Designen är stilren och de olika blandarna har ett skandinaviskt formspråk. Samtidigt är de extra lättanvända vilket nu uppmärksammas och bekräftas genom godkännandet av Reumatikerförbundet.

Anne Carlsson, Reumatikerförbundets ordförande, lovordar företagens framsynthet och uppmanar fler företag att utveckla produkter som är lätthanterliga vilket alla har glädje av.

_____________________________________________________________________________

ECOSAFE® – För en bättre miljö
Vår tanke med ECOSAFE® är att alltid försöka se till helheten. Annars kan det bli så att vi gör bra saker för miljön i ena änden, för att sedan tappa mark i den andra. Därför måste vi först se till att den totala miljöbelastningen från vår verksamhet och vår tillverkningsprocess blir så liten som möjligt. Därefter minimerar vi den totala belastningen för dig som användare.

För ytterligare information kontakta:
Benny Hansson, produktansvarig, tel: 0250-59 64 33,
e-post: benny.hansson@fmmattsson.com