Inflytelserika influensers samlas i Mora Armaturs fabrik

Den 4–5 september samlas några av Sveriges mest inflytelserika influensers i Mora Armaturs fabrik strax utanför Mora. Det för att lära sig allt om varumärket och tillverkningen. Gästerna är inbjudna av den Orsafödda bloggaren, stylisten och inredaren Catarina Skoglund, som den senaste tiden varit gästredaktör på Mora Armaturs Instagram och Facebook.

”Att jobba nära tillsammans med bloggvärlden är något helt nytt för oss på Mora Armatur, och det ska bli väldigt spännande att få ta del av bloggarnas trendspaningar framöver”, berättar Malou Carlsson, marknadschef på FM Mattsson Mora Group.

Mora Armaturs kranar har tillverkats i Mora sedan 1927. Fabriken är i dag en av världens modernaste armaturfabriker, men varje kran tillverkas fortfarande omsorgsfullt för hand.

”Vi är såklart väldigt stolta över vår tillverkning här i Mora och ser fram emot att nå ut till fler människor och berätta om den”, fortsätter Malou Carlsson.

Resultatet av Mora Armaturs samarbete med influensers kommer att synas i sociala medier under hösten 2017.

För mer information vänligen kontakta:

Malou Carlsson, marknadschef Sverige, malou.carlsson@fmm-mora.com,

0250-59 64 33.