Mora Armatur samarbetar med inredaren Mija Kinning under Hem, Villa & Bostadsrätt

Inredaren Mija Kinning är ett välkänt namn inom inredningsvärlden. Under mässan Hem, Villa & Bostadsrätt samarbetar Mora Armatur med henne, då hon bland annat guidar besökarna rätt i inredningsdjungeln.

Mija Kinning är inredare, scenograf och programledare med lång erfarenhet av inredningsbranschen. Nu samarbetar Mora Armatur med henne under mässan Hem, Villa & Bostadsrätt. Förutom att hon formger själva montern, finns Mija på plats under mässan för att sätta extra fokus på kranföretagets många nyheter och hur de på bästa sätt blir en del av helheten i hemmet.

Jag har alltid gillat att skapa miljöer för att verkligen få fram en känsla. Att designa monter är fantastiskt, för man har alla möjligheter att skapa och även att gå lite utanför gränserna för att locka till inspiration. Kök har alltid legat mig varmt om hjärtat eftersom det är navet i ett hem och kranen blir som ett smycke! Så vad kan vara bättre än att skapa livet runt kranen med Mora Armatur. Så kom och träffa mig i montern och prata livet och allt där omkring, säger Mija Kinning.

– Att ha Mija med oss i montern är guld! Hon har ett unikt öga för färg och form, som jag hoppas att besökarna verkligen passar på att ta del av och ställer alla frågor kring hur de ska tänka kring inredning i kök och badrum. Vi är så glada över samarbetet, som inte bara pågår under mässdagarna – vi har löpande kontakt i olika frågor och projekt där Mija kommer med ovärderlig input, säger Malou Carlsson, marknadschef på Mora Armatur.

Under mässan finns Mija Kinning på plats i Mora Armaturs monter A12:51. Hon håller inspirationsföreläsningar och frågestunder vid följande tider:

• Torsdag 11/10: kl. 16.00-16.15
  • Fredag 12/10: kl. 16.00-16.15
  • Lördag 13/10: kl. 11.30-11.45
  • Söndag 14/10: kl. 11.30-11.45

Hem, Villa & Bostadsrätt är Nordens största mässa för hemmet och anordnas på Stockholmsmässan i Älvsjö 11-14 oktober. Mora Armatur finns i monter A12:51, tillsammans med systervarumärket Damixa.