NY VD I HOLLAND OCH BELGIEN

Anita van den Heuvel-Hollemans har utnämnts till ny Vd i Ostnorkoncernens verksamheter i Holland och Belgien.

Anita är idag försäljningschef för varumärket Damixa i Benelux-länderna och blir nu även Vd för DAMIXA Nederland B.V. och NV Damixa S.A.

– Damixa har haft en positiv försäljningsutveckling i Benelux-länderna med Anita som en starkt drivande kraft. Vi ökar nu takten och kommer att förstärka vår geografiska närvaro genom att etablera ett gemensamt försäljningskontor i Holland för våra tre varumärken; FM Mattsson, Mora Armatur och Damixa, säger Claes Seldeby, Ostnors Vd och koncernchef.

– Jag ser fram emot min nya roll och att ta mig an de utmaningar och möjligheter som vårt breddade sortimentet av blandare i världsklass erbjuder. Varumärkena FM Mattsson och Mora Armatur är ledande på den nordiska marknaden och har en styrka som ger mycket goda förutsättningar att vidareutveckla verksamheten i Benelux-länderna, säger Anita van den Heuvel-Hollemans.

För ytterligare information, kontakta Claes Seldeby, Vd, Ostnor AB (publ.), +46 (0)250-596405.

Ostnor bedriver försäljning, tillverkning samt produktutveckling av vattenkranar under de starka och väletablerade varu-märkena FM Mattsson, Mora Armatur och Damixa. Norden är koncernens huvudmarknad. Koncernen omsätter över 1 miljard kronor och har över 550 anställda.